Fot: Tramwaje Warszawskie
Jednym z głównych problemów mieszkańców Woli i Bemowa jest niekończąca się budowa II linii Metra w Warszawie. Na przestrzeni kolejnych lat metro na Woli znacznie usprawni komunikację dla obu dzielnic jednak teraz większość mieszkańców ma utrudniony dojazd do centrum miasta. Jednocześnie zostały zamknięte ulice: Górczewska w dwóch odcinkach, Płocka, część pasów jezdni Wolskiej, oraz na ulicy Kasprzaka jest tymczasowa przebudowa jezdni od Prymasa Tysiąclecia do Ronda Daszyńskiego.
Według wstępnych ustaleń kolejne 3 stacje Metra – Płocka, Młynów oraz Księcia Janusza miały być oddane w 2018, ale z powodu opóźnień z uzyskaniem zgód obecna data odbiorów jest planowana na przyszły rok. Biorąc jednak dane ze strony metro.waw.pl, na której możemy na bieżąco śledzić postęp prac tarcz Krystyny i Marii, które drążą tunele na odcinku zachodnim II linii Metra, jest wykonane tylko 72%(tarczy Krystyna) i 62%(tarczy Maria) prac planowanej długości.
Fot.metro.waw.pl
Alternatywę dla Metra, zaproponowały także Tramwaje Warszawskie. Trwająca budowa na ulicy Kasprzaka blisko Teatru na Woli, ma na celu połączenie tramwajowe odcinka Rondo Daszyńskiego do Wolskiej, co tak naprawdę stanowi powrót do rozkładu trakcji sprzed 30 lat. Powstałe 3 dodatkowe przystanki zapewnią lepszy komfort dojazdu do Śródmieścia dla nowo powstałych Inwestycji na Odolanach – głównie mieszkań na ulicy Jana Kaziemierza i ul.Ordona.
Fot: transport-publiczny.waw.pl
Do realizacji projektu zostanie wykorzystany pas zieleni dzielący pasy ruchu samochodowego, a samo torowisko pozostanie trawiaste. „Większość przystanków ma mieć dwustronne dojścia, a przystanek pomiędzy ul. Bema a al. Prymasa Tysiąclecia będzie zapewniał przesiadkę do pociągów na PKP Kasprzaka” – czytamy na portalu Tramwaje Warszawskie. To niesamowity komfort dla wszystkich, którzy zdecydowali się na zakup mieszkań na Bliskiej Woli.
Jednocześnie jest to początkiem większego planu rozbudowy realizacji trasy tramwajowej po dzielnicy Wola, której rozbudowa ma pociągnąć trasę trakcji na Wilanów. Mimo, że nie nie ma jeszcze konkretnej daty realizacji projektu, to już wstępnie możemy dowiedzieć się, że tramwaj będzie zaczynał swoją trasę właśnie w rejonie Ordona/Kasprzaka. (W rejonie, w którym obecnie jest zbudowanych ok 20 nowych osiedli, a kolejne czekają na realizację) Następnie składy mają wjeżdżać w tunel pod aleją Prymasa Tysiąclecia w kierunku Dworca Zachodniego. Pod ziemią linia połączy się z odnogą, która ma być zbudowana w rejonie starych zbiorników Gazowni Warszawskiej. Pod peronami Dworca Zachodniego powstanie z kolei pierwszy w stolicy podziemny przystanek tramwajowy, który ma umożliwić wygodną przesiadkę do pociągów – czytamy na portalu tvn24.warszawa.pl
Możemy się spodziewać, że realizacja wszystkich planów Metra, Tramwajów Warszawskich i PKP zajmie jeszcze kilka lat, jednak efekt końcowy, rozluźni ruch i pozwoli na szybki transport z Woli do Śródmieścia, Bemowa i Ochoty, bez użycia samochodów, dlatego każdy decydujący się na zakup mieszkań w okolicach Bliskiej Woli może spodziewać się szybkiego dojazdu w każdą stronę miasta.
Agata Groszyk
Doradca ds. nieruchomości
e-mail: agata.gorszyk@nieruchomosci-plus.pl
tel.: +48 22 102 46 49
Nieruchomości Plus
Piotr Kasprzak Paulina Pacelt-Grzeszczuk Spółka Cywilna
ul. Jutrzenki 137a, (5 piętro), Budynek "B"
02-231 Warszawa
tel.: +48 500 794 440
e-mail: biuro@nieruchomosci-plus.pl